Dietari, divuitena part

by unixzealot

L’autobús és un altre nivell.

Dimarts 23 i dijous 25 he tingut les primeres classes de circulació des que vaig aprovar pistes el passat dia 9. Després de dues setmanes de “vacances”, no he tingut la sensació d’haver oblidat el que havia après de portar el bus. A més de dedicar tota la sessió a circular (no com abans, que combinàvem circulació i maniobres), el nivell ha pujat. Va pujar dimarts, i ha tornat a pujar avui.

És un altre nivell.

Ja em vaig adonar, a les primeres classes, que l’autobús no era com un camió però una mica més llarg. Clar que és més llarg (3.60 metres més), evidentment. Però les diferències van més enllà. No és només que t’hagis d’obrir més. És que has de calcular.

Amb el camió, quan t’apropes a una rotonda, ja saps que has de vigilar no pujar al bordillo amb l’eix posterior. Per tant t’has d’obrir una mica. Passa el mateix amb els girs: obrir-se per no pujar al bordillo.

Amb l’autobús això també passa, però passen més coses. Per exemple, amb les rotondes, cal calcular si hauràs d’ocupar part del carril contrari, o si directament hauràs d’anar pel mig, i els que vénen darrere que s’esperin. Passa especialment en ciutat. A vegades has de “putejar expressament”, perquè si deixes espai perquè et passin per la dreta o l’esquerra, ho faran, i és perillós. Millor evitar aquestes situacions tapant-los directament el pas. Aquestes coses, lògicament, les has de calcular abans d’arribar a la rotonda, quan ja la veus de lluny. Afegint-hi el que ja he explicat sobre com els busos fan les rotondes; vas mirant als miralls com si fos un partit de ping-pong.

Els girs tres quarts del mateix, amb l’afegitó que acostumen a ser girs de 90 graus, i que has de vigilar amb els cotxes que estan aparcats. Quan et vas apropant al gir has de mirar com de tancat és, si hi ha cotxes aparcats o no, si has d’entrar en sentit contrari, “cebreados” (passa també amb les rotondes), etc. Cada cas és diferent i has de reaccionar de manera diferent.

El bus és un desfase. Però m’encanta.