And the winner is…

by unixzealot

Probablement el meu color favorit de tinta d’estilogràfica sigui el que en anglès es coneix com a blue-black. El nom del color és certament interessant. Prové de les tintes ferrogàliques, que tenien un color blau fosc però amb el temps (cosa de minuts o hores) s’enfosquien (degut a les seves propietats químiques) fins a tornar-se gairebé negres. D’aquí ve el nom de blue-black. Actualment, però, queden poquíssimes tintes ferrogàliques, i de les que queden només algunes exhibeixen aquesta propietat d’enfosquiment. Per tant, a la pràctica, al parlar de blue-blacks en realitat s’està parlant de blau foscos, tot i que no tots els blaus foscos es considerarien blue-blacks (em ve al cap, per exemple, Diamine Regency Blue, no la consideraria mai una blue-black).

En aquest blog meu he parlat d’unes quantes blue-blacks. Per exemple, la Pelikan Blue-Black, que no faig servir més degut al seu “performance” a les estilogràfiques que tinc (segurament en una Pelikan la cosa canviaria), bàsicament Sailors i Platinums. També he parlat de la Sailor Blue-Black, de la Montblanc Midnight Blue, de la Monteverde Blue Black, de la Caran d’Ache Magnetic Blue, i em sembla que no me’n deixo cap. Tinc també d’altres blue-blacks, alguna de Pilot (Iroshisuzku tsuki-yo), alguna altra també de Pelikan (Edelstein Tanzanite), i blue-blacks de Sheaffer i Parker (que no uso mai degut al seu pobre “performance” a les plomes que acostumo a usar).

IMG_7252

1237_top

Toca fer una mica de comparativa, i quedar-me’n amb alguna. Nota a tenir en compte: les estilogràfiques que he usat són una Platinum 3776 amb plumí F, i una Sailor 1911 “gran” amb plumí de 21K. No totes les tintes les he provat amb les dues estilogràfiques. Dit això, comencem.

Monteverde Blue Black

110924

La gran decepció. Tenia moltes esperances posades en aquesta tinta, però el color no m’ha satisfet. La resta de propietats estan bé, però el color… em recorda una mica el de la Pelikan Blue-Black. Li veig un “backgrond” gris-verdós. Dit d’una altra manera, la veig una tinta poc blava. És una tinta que queda descartada del meu “circuit habitual”, és a dir, les que vaig posant a la ploma que normalment m’enduc i faig servir a la feina. Preu a internet: 9,56 € a amazon.es

Pelikan Edelstein Tanzanite

Pelikan-Edelstein-Tanzanite.jpg

Les seves propietats m’agraden molt més que no pas les de la Pelikan Blue-Black. Ara bé, el tinter també és més car, i alhora molt més espectacular. Pel que fa al color, em recorda bastant el de la Sailor Blue-Black. L’uso poc pel seu elevat preu. A internet: 14.30 € a amazon.es, 15.90 € a iguanasell.es.

Caran d’Ache Magnetic Blue

60105

Tinta excel·lent, de la que ja he parlat en aquest blog. El preu és elevat. En una botiga de Barcelona em va costar 35 €. A internet la podeu trobar per 31.50 € a amazon.es. Òbviament, el preu fa que usi aquesta tinta molt poc.

Montblanc Midnight Blue

montblanc_midnight_blue

Ttambé he parlat d’aquesta tinta, excel·lent, en aquest blog. És molt fàcil de netejar, tot i que la trobo un pèl poc saturada pel meu gust. El tinter és espectacular, dels millors que he vist mai. La podeu trobar a internet per 18.92 € a amazon.es i per 19.50 € a iguanasell.es, tot i que jo recordo haver-la trobat més barata temps enrere. Podria ser que haguessin pujat els preus. De tant en tant la faig servir.

Pilot Iroshizuku tsuki-yo

43335

El seu color no és tant de blue-black, sinó d’un blau elèctric fosc, intens. És un tinter molt bonic, també car (34 € en una botiga de Barcelona, a internet el podeu trobar per 36 € a iguanasell.es i 29.80 € a amazon.es), la qual cosa (combinada amb el color) fa que la faci servir realment poc.

Sailor Blue-Black

sailor+blue+black+bottle

Probablement la meva blue-black preferida, i la “guanyadora” del concurs. N’he parlat en aquest mateix blog. Les seves propietats, el seu color i el seu preu (no recordo a quant me la cobren a la botiga de Barcelona que freqüento de tant en tant; a internet la podeu trobar per 14.52 € a iguanasell.es i 12 € a amazon.es).

* * *

Segurament algú es preguntarà, i per què no poses fotos? Bàsicament, perquè no tinc una càmera en condicions (dubto que la del mòbil serveixi, per més iphone que sigui) i tampoc les condicions d’il·luminació necessàries. Si més endavant tinc una càmera o un escàner suficientment bo, potser en posaré. Però un advertiment: ja són vàries les ocasions en què m’he trobat que el color que surt a la pantalla no és el que després em trobo al paper quan hi escric. Depèn no només del propi paper i de l’estilogràfica, sinó també del monitor i del material amb què s’han fet les fotos. Per tant, tampoc no us perdeu gran cosa. El millor que podeu fer és comprar una ploma (no cal que sigui “cara”), algun dels tinters que he comentat, paper bo (una llibreta Rhodia o Oxford és suficient) i ho proveu per vosaltres mateixos.

Anuncis