Pelikan Blue-Black, Platinum 3776

by unixzealot

Cada divendres m’enduc a casa les estilogràfiques per netejar-les i, a vegades, canviar la tinta. Sempre en tinc tres: una amb tinta vermella, una amb tinta negra i una altra amb tinta blava. Aquest últim cop vaig deixar la mateixa tinta vermella (Diamine Ancient Copper) i negra (Sailor Black), però vaig decidir canviar la blava. Tenia Pelikan Edelstein Tanzanite, i vaig decidir posar Pelikan Blue-Black. Avui mateix m’he tornat a endur la ploma per canviar — again — la tinta. Why?

IMG_7252

A veure, com ja saben els que entenen una mica en la matèria, cada tinta funciona de manera diferent amb cada ploma. Per tant, pot ser que vosaltres utilitzeu aquesta tinta i em digueu que us va de meravella. I en part és cert: la mateixa ploma, amb aquesta tinta, escriu de meravella al paper de la meva agenda Leuchturm. Però clar, el paper d’aquesta agenda, tot i ser millor que el de les Moleskine, tampoc és que sigui per tirar coets. Quan escric a la meva llibreta Rhodia, els resultats són molt diferents. La tinta és molt més “dry”, és a dir, com si fos “seca”. Cosa que no passa, per cert, amb la Tanzanite, tot i ser del mateix fabricant. Potser amb una altra estilogràfica el resultat seria diferent — segurament amb la ploma Edison que tinc, per posar un exemple. Potser és que les plomes japoneses, al tenir el punt més fi, necessiten tinta més “wet”. Pot ser. I és una llàstima, perquè m’encanta el color d’aquesta tinta.

blue-black5

Que quina tinta hi posaré avui? Segurament Montblanc Midnight Blue. M’exposo a haver de tornar-me-la a endur demà, però no vull passar sense fer la prova. Si “fallés”, llavors hi posaria Sailor Blue-Black.

